Waarom Ghostwriting op LinkedIn?
Er zijn verschillende redenen waarom iemand ervoor zou kiezen om een ghostwriter in te huren voor LinkedIn. Hier zijn enkele van de belangrijkste redenen:
Tijdbesparing
Het creëren van geweldige inhoud kost tijd, vooral als het gaat om het schrijven van artikelen. Door een ghostwriter in te huren, kun je de tijd die anders besteden. Daarnaast is schrijven een vak apart en niet voor iedereen weggelegd. Meeste personen zitten al snel tegen een writer’s block aan.
Expertise
Niet iedereen is comfortabel met het schrijven van inhoud of heeft de expertise om effectief te communiceren met hun doelgroep. Door een ghostwriter in te huren, kunnen individuen en bedrijven de expertise krijgen die nodig is om hun boodschap effectief over te brengen. Door bijvoorbeeld een kort interview te houden met elkaar.
Vergroting van je online aanwezigheid
Door regelmatig inhoud te publiceren op LinkedIn, kun je online aanwezigheid vergroten, je netwerk en potentiële klanten bereiken. Ghostwriting kan je helpen consistent te blijven met uw publicaties en uw volgers te laten groeien.
Door het inzetten van persoonlijke profielen op LinkedIn vergroot je daarnaast enorm je bereik. Daarnaast leidt hoogwaardige content leidt tot meer betrokkenheid van volgers, wat resulteert in meer potentiële leads. Wist je dat persoonlijk profielen op LinkedIn 70% meer bereik hebben dan een bedrijfsprofiel?
Hoe Ghostwriting op LinkedIn te gebruiken
Als je hebt besloten om ghostwriting te gebruiken voor LinkedIn, zijn hier enkele stappen die je kunt volgen om aan de slag te gaan:
Stap 1: Zoek de juiste ghostwriting partij of freelancer
Het vinden van de juiste ghostwriter voor jou is een belangrijke stap in het proces. Zoek naar iemand met ervaring in het schrijven van inhoud voor LinkedIn. WYS heeft de nodige ervaring met schrijven van social posts voor verschillende B2B klanten. Denk hierbij aan bedrijven in branches zoals SaaS, softwareontwikkeling op maat, financiële bedrijven en medische wereld.
Stap 2: Bespreek je doelen
Voordat je begint met het schrijven van inhoud, is het belangrijk om je doelen en boodschap die je wilt overbrengen te bespreken met een ghostwriter. Zorg ervoor dat je duidelijk bent over je niche en de stem die je wilt gebruiken om ervoor te zorgen dat de inhoud die ze voor je schrijven geschikt is voor jouw doelgroep. Bepaal daarnaast hoe vaak je content wilt plaatsen op je LinkedIn-profiel, bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks. Voor een goed bereik is minimaal één post per week voor een een LinkedIn profiel aan te raden.
Stap 3: Maak een content kalender
Het maken van een contentkalender kan je helpen om georganiseerd en consistent te blijven in je LinkedIn-content en kan bijdragen aan het vergroten van je online aanwezigheid en betrokkenheid bij je publiek. Om daar samen te komen, is het goed om met een ghostwriter een aantal keer te sparren wat voor onderwerpen je wilt aansnijden. Hierdoor ontstaat er een framework waar een ghostwriter mee uit de voeten kan.
Zorg ervoor dat je hun werk bekijkt en feedback geeft waar nodig. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de inhoud die ze voor je schrijven je boodschap effectief overbrengt en je online aanwezigheid verbetert.
Stap 4: Plaats de inhoud
Als de inhoud is gemaakt en je er tevreden mee bent, is het tijd om deze te publiceren op LinkedIn. Tegenwoordig kan je je posts op LinkedIn inplannen waardoor je paar maand maar één keer bezig bent met het inplannen van content. Laat vrienden en familie je posts liken in het eerste uur. Het eerst uur is namelijk erg belangrijk qua engagement voor een groot bereik.
Tips voor Ghostwriting op LinkedIn
Hier zijn enkele tips om ervoor te zorgen dat je ghostwriting-inspanningen op LinkedIn effectief zijn:
Wees consistent
Publiceer regelmatig inhoud op LinkedIn om je online aanwezigheid te vergroten. Zorg ervoor dat de inhoud consistent is met je stem en niche. Zorg ervoor dat je dit van tevoren met de ghostwriter hebt doorgenomen. Maak desnoods een handboek voor termen die je vaak gebruikt of specifieke woorden die absoluut niet wilt gebruiken. Op LinkedIn is consistentie key, het kan daardoor ook enige periode duren voor je content gaat renderen.
Maak een contentkalender
Het gebruik van een contentkalender kan zorgen dat je gezamenlijk weet waar je aan toe bent. Daarnaast biedt het ook de ruimte voor de ghostwriter om te inschatten hoe lang deze persoon bezig is met het schrijven. Hierdoor weet je van tevoren hoeveel kosten aan het schrijven verbonden zitten.
Houd controle over de inhoud
Hoewel je een ghostwriter hebt ingehuurd om inhoud voor je te schrijven, is het belangrijk om de controle te behouden over de inhoud die wordt gepubliceerd. Zorg ervoor dat je de inhoud bekijkt en feedback geeft waar nodig om ervoor te zorgen dat deze effectief je boodschap overbrengt.
Veelgestelde vragen over LinkedIn ghostwriting
V: Is LinkedIn ghostwriting ethisch verantwoord?
A: Ja, zolang de inhoud niet geplagieerd is en de ghostwriter transparant is over zijn rol.
V: Heeft LinkedIn ghostwriting invloed op mijn authenticiteit?
A: Niet noodzakelijk. Ghostwriters werken nauw samen met klanten om ervoor te zorgen dat de inhoud hun stem en stijl weerspiegelt.
V: Kan ik een ghostwriter inhuren voor mijn persoonlijke LinkedIn-profiel?
A: Ja, ghostwriting is niet beperkt tot bedrijven en kan ook door individuen worden gebruikt. Juist content voor persoonlijke profielen werken beter.
V: Hoeveel kost LinkedIn ghostwriting?
A: De kosten beginnen vanaf 600 euro per maand voor twee persoonlijke profielen voor een post per week.
Conclusie
Ghostwriting op LinkedIn kan een effectieve manier zijn om je online aanwezigheid te vergroten en je boodschap effectief over te brengen. Door de juiste ghostwriter te vinden en samen te werken om effectieve inhoud te creëren, kun je je online reputatie verbeteren en je netwerk uitbreiden. Wees eerlijk en consistent bij het gebruik van ghostwriting en zorg ervoor dat je de controle behoudt over de inhoud die wordt gepubliceerd.