Droomklanten die geloven in wat je doet
Hoe vertel je helder wat je als bedrijf doet zodat iemand je direct begrijpt? Met name de innovatieve bedrijven kunnen zich verliezen in technische termen en vakjargon.
Deze terminologie is niet relevant voor de doelgroep. Deze wil je propositie meteen begrijpen en weten hoe pijnpunten verholpen worden.
Innovatie verkopen: hoe werkt dat?
Innovatie verkopen is lastig
In de klimaat en energie sector zijn de sales cycli vaak lang en onvoorspelbaar. Dit maakt het extra belangrijk om zichtbaarheid te creëren over meerdere kanalen met de juiste propositie. We zorgen er samen voor dat je bekend wordt in je niche(s).
Om tot een goede online propositie te komen, gaan we aan de slag met het strategisch groeiplan.
Hier gaan we aan de slag met:
- Value proposition.
- Wie is de ideale klant?
- Concurrentieanalyse.
- Nulmeting marketing en sales.
Proactief achter het stuur
Met account-based marketing gaan we actief achter de doelgroep aan op een creatieve manier. Zo leren zij je propositie kennen.
We zorgen dat droomklanten naar jou toe komen in plaats van andersom. De kracht hiervan is:
- Constant in contact met de juiste doelgroep.
- Men weet je direct te vinden als ze aan een bepaald onderwerp denken.
- Meer omzet.
Wij sturen met onze werkzaamheden niet op leads. Waarom niet?
Leads hebben geen waarde, zoals je zelf herkend, is het beter om 10 goede klanten te hebben dan 20 leads die niet voldoen aan jouw criteria.
Bekendheid in de markt kunnen we op verschillende manieren meten:
- Branded searches: we meten hoe vaak er gezocht wordt via Google op je merknaam.
- Interactie en bezoekers op LinkedIn: de doelgroep gaat je actief volgen op LinkedIn en door de interactie op te zoeken zullen er nieuwe deuren geopend worden.
- Sales funnel: het CRM met de deals en contactmomenten zal na verloop van tijd steeds voller worden en/of meer klanten waar je écht voor wilt werken.