Resultaat met B2B Advertenties?
b2b advertenties as a service
Online advertenties voor de nieuwe generatie B2B kopers.
We lezen minder, we luisteren en kijken meer. Kopers zijn actief op verschillende kanalen. Toch spelen veel bedrijven hier nog niet op in. Logisch, want het vergt tijd, aandacht en expertise.
nieuwe manier (advertenties)
Multi-channel contact momenten met dezelfde personen.
Content waardoor de doelgroep echt snapt welk probleem je oplost.
De waarde van de product of dienst uitleggen zodat mensen je onthouden.
Binge waardige content.
De doelgroep activeren om je te volgen.
oude manier
Enkel op adverteren op Google met koopgerichte zoekwoorden.
Focus op de technische setup van de campagnes.
Advertenties direct gericht op harde conversies (leads).
Afstandelijke advertenties zonder emotie en/of humor.
Hoe werkt het?
We helpen je graag met de zware taken en leren je hoe je de leuke dingen zelf kunt doen.
Leren kennen van je dienst en doelgroep.
Wij kunnen niets doen voordat we weten wat je precies verkoopt en wie je doelgroep is. In onze onboarding sessie gaan we dat helemaal in kaart brengen.
Elke week verbeteren en testen met de ads en kanalen.
Je moet voor minimaal 4 maanden steeds in beeld zijn als je resultaat wilt. Daarom gaan we steeds weer nieuwe content toevoegen aan de campagnes zodat de doelgroep steeds weer geïnspireerd raakt.
Van advertentie tot klant.
Samen brengen we in kaart wat het effect van de advertenties is en welke klanten mede daardoor zijn binnen gekomen. Het gaat om de omzet en niets anders.
Waarom zou je starten met online advertenties?
Het starten met online advertenties geeft je heel veel nieuwe marketing mogelijkheden. We zetten onze ervaringen op een rijtje.
Touchpoints
Duidelijke propositie
Leads
Employer branding
Autoriteit
Omzet
Wat klanten over ons zeggen.
"De digitale wereld vraagt om een andere invalshoek. WYS is onze gids als het gaat om onze go-to-market strategie."
Pieter - Grexx
Ondernemer Grexx
“Flexibel, expertise en resultaten. We werken samen naar een groter doel.”
Nicola - UV Smart
Consultant & projectleider
“De aanpak van WYS geeft de verdiepende laag waar we naar op zoek waren in onze strategie.”
Pieter - Consult & Co
Sales Manager
Simpele pakketten, zonder verassingen.
Maandelijks opzegbaar.
De kracht van B2B advertenties
Iedereen kan adverteren, maar niet converteren...
Platformen zoals Meta en LinkedIn maken het voor iedereen toegankelijk om te adverteren. En dit is goed ook. Maar de technische implementatie wordt steeds minder belangrijk en het creatieve proces meer. Wij helpen met de volgende stappen:
Waarom starten met advertenties?
Simpel, we luisteren en scannen steeds meer en lezen minder. Nog niet overtuigd? Hier een aantal cijfers 👇
11 tot 16 touchpoints zijn er gemiddeld genomen nodig om een B2B sale te realiseren. Met advertenties creer je meer touchpoints met je prospects.
53% van de B2B kopers gebruikt sociale kanalen als onderdeel van hun beslissingstraject.
34% van de founders zegt steeds meer tijd door te brengen op kanalen als Instagram en LinkedIn. Een trend?
B2B adverteren uitproberen? – Plan je gratis advertentie maand.
Gratis uitproberen.
We helpen je van propositie tot aan publicatie.
Steel al onze advertentie campagne inzichten.
Slechts 2 plekken per maand.
FAQs
Vragen die we wel vaker krijgen.
Wij bieden een gemakkelijk maandelijks model:
- 1 kanaal is €750,- bijvoorbeeld alleen LinkedIn advertenties
- 2 kanalen is €1350,- bijvoorbeeld Linkedin en Google advertenties
- 3 kanalen is €1950,- bijvoorbeeld LinkedIn, Google en Meta advertenties
Normaal gesproken moet je rekening houden met een advertentiebudget (ad spend) van minimaal €30 per dag, per kanaal. Dit is een vuistregel maar zeker niet verplicht.
Het ligt er natuurlijk enorm aan wat je 'verkoopt' in de advertenties. Een klein (gratis) micro product spreekt vaak enorm tot de verbeelding bij potentiële klanten. Dan is het mogelijk dat er in de eerste dagen al aanmeldingen zijn. Is dat bij jou product of dienst niet mogelijk? Dan zien we de eerste daadwerkelijke sales vaak na 2 maanden aan adverteren en creëren van touchpoints ontstaan.
Natuurlijk kijken we naar de conversies, dus hoeveel aanmeldingen zijn er of hoeveel formulieren zijn er ingevuld.
Maar idealiter kijken we ook samen met jou zo nu en dan naar nieuwe klanten om te zien hoe deze binnen zijn gekomen. Vaak gaat de klant reis ook vanuit een advertentie naar een berichtje op LinkedIn, waar vervolgens een daadwerkelijke sales meeting uit komt. Deze klant komt dan wel uit de advertenties maar iets lastiger te herleiden naar de advertentie.
Op het begin hebben we heel veel kennis van jou nodig:
- Wie is de doelgroep?
- Welke pijn heeft de doelgroep? Waar lopen ze tegen aan hoe lossen zij dat nu op?
Dit zijn twee voorbeelden maar zo zullen we veel van deze vragen stellen zodat we precies weten met welk verhaal we indruk maken bij de doelgroep.