Strategisch groeiplan

Op zoek naar het lek.

Het succes van online marketing en sales valt of staat met een sterke strategie. Werk je met ons samen? Dan staat de eerste maand in het teken van het strategisch groeiplan. Dit gedetailleerde plan wordt opgesteld door onze consultants in samenwerking met jou. Samen gaan we op zoek naar het lek in jouw processen waarna we een duurzame oplossing bieden.

Projectmatig overleg over een B2B Marketing plan

Een plan gebaseerd op feiten.

bASIS VOOR B2B BEDRIJVEN.

Wat is het strategisch groeiplan?

Het strategisch groeiplan is opgebouwd uit een set onderdelen die een beeld geeft van het verleden, huidige situatie en het gewenste toekomstbeeld.

Nulmeting: waar sta je nu en wat valt er te verbeteren?

Concurrentie-analyse: wat is de positie van de concurrent, waar liggen de kansen op online gebied en hoe kan jij nét dat stapje voor zijn (en houden)?

Doelgroep onderzoek en buyer persona: wie is jouw ideale klant en hoe bereik je die doelgroep?

Een roadmap voor de experimenten op korte en lange termijn:  welke tools en technieken gaan we inzetten en welke experimenten staan er op de planning?

Twee strategiesessies: we bespreken alle bovenstaande aspecten, zodat we het groeiplan tot in detail vorm kunnen geven.

B2B podcast opname overleg
Voor bedrijven die structuur missen 

Welke pijn los je echt op?

In de sessies komen we er achter wat de pijn is die jij oplost voor je klanten. Zodat we een online propositie kunnen neerzetten die niet te weerstaan is.

Dit is ook waar wij het vaak mis zien gaan. Marketinguitingen die gebaseerd zijn op het schieten van losse flodders maar die niet een probleem aanspreken bij een specifieke doelgroep. Dit resulteert in weinig tot geen resultaat.

Controle behouden

Volledig overzicht van de mogelijkheden.

Voor marketing en sales zijn er altijd 100 dingen waar je mee aan de slag kan gaan. In het strategisch groeiplan ontstaat er een overzicht van marketing werkzaamheden waar het meeste resultaat behaald kan worden op de korte en lange termijn.

Dit zorgt voor focus op de juiste marketing- en sales investeringen.

Werken achter een laptop