maakbedrijven

Droomklanten die geloven in jouw product

Als bedrijf dat actief is in de maakindustrie, is de concurrentie vaak hevig. Althans, zo lijkt het van de buitenkant. Het lukt bedrijven in de zakelijke dienstverlening niet om zichzelf te onderscheiden van hun concurrenten omdat de propositie naar de achtergrond is vervaagd.

Producten verkopen: hoe werkt dat?

Sales cyclus verkorten

Leider in de markt

In de maakindustrie zijn de sales cycli vaak lang en onvoorspelbaar. Ook is de impact op het wisselen van dienstverlener vaak groot voor de klanten. Dit maakt het extra belangrijk om veel in contact te zijn met je doelgroep over verschillende kanalen met de juiste propositie.

Om tot een goede online propositie te komen gaan we aan de slag met het strategisch groeiplan.

Hier gaan we aan de slag met:

- Value proposition.

- Wie is de ideale klant?

- Concurrentieanalyse.

- Nulmeting marketing en sales.

Podcast opnemen met een team
droomklanten aanspreken

Nieuwe manier van sales en marketing

Wanneer de marketing aanslaat, veranderd dit hoe je altijd gewend was om marketing en sales aan te pakken. Met account-based marketing gaan we actief achter de doelgroep aan op een creatieve manier, zodat zij je propositie leren kennen.

Daarnaast zorgen we er voor dat je bekend wordt in de markt waar je actief bent, zodat de droomklanten naar jou toe komen in plaats van andersom.

De kracht hiervan is:

  • Je spreekt alleen de klanten aan waar je van droomt.
  • Je bent constant in contact met je doelgroep.
  • Je doelgroep weet waarvan je bent en weet je te vinden wanneer ze je nodig hebben.
  • Dit zorgt voor meer omzet.
Sturen op impact

Welke impact kun je verwachten?

Het is belangrijk om de resultaten te meten van de marketing investeringen. Wij sturen met onze werkzaamheden niet op het aantal leads. Waarom niet? Omdat leads geen waarde hebben, zoals je zelf herkend, is beter om 10 goede klanten te hebben die precies passen binnen het profiel dan 20 leads die dit net niet zijn.

Deze resultaten van bekendheid in de markt kunnen we op verschillende manieren meten:

  • Branded searches: we meten hoe vaak er gezocht wordt via Google op je merknaam.
  • Interactie en bezoekers op LinkedIn: de doelgroep gaat je actief volgen op Linkedin en door de interactie op te zoeken zullen er nieuwe deuren geopend worden.
  • Sales funnel: het CRM met de deals en contactmomenten zal na verloop van tijd steeds voller worden en/of meer klanten waar je écht voor wilt werken.